Facebook Pixel

Blog

31/07/2020
Mapy cz na web jednoduše (WordPress)
Máte vlastní nebo firemní webovou prezentaci, provozujete e-shop, blog či jiné stránky? Jistě s uživateli internetu sdílíte také kontaktní údaje, které jsou navíc pro podnikatele zákonem povinné.Oblíbenou součástí sekce nebo webové stránky s kontaktními údaji často bývá mapa zobrazující sídlo firmy pro lepší orientaci zákazníků. Je tomu tak i na našem webu. Mapy na webech jsou hojně využívány také k zobrazení zajímavých míst, turistických cílů, plánovaných akcí a dalších.Donedávna jsme i my používali mapy od Googlu, snad jako všichni. Jenže v polovině roku 2018 se začal na mapách zobrazovat vodoznak (Obrázek 1). Google změnil strategii a začal vyžadovat zavedení platební karty do systému v případě, že někdo chce využívat jeho API pro zobrazení mapy na svém webu, neboť za jistých okolností byla služba zpoplatněna. Má to jistě své důvody, nicméně některým provozovatelům menších webů se to nelíbilo (Obrázek 1).[caption id="attachment_1372" align="alignnone" width="695"]google mapa chsoft Obrázek 1[/caption]Tyto okolnosti vedly náš Chsoft tým k rozhodnutí naprogramovat vlastní plugin pro vložení map na web. K tomuto účelu jsme využili API tuzemského provozovatele mapy cz. Plugin je zatím vytvořen pouze pro uživatele CMS Wordpress, ale máme v plánu jej rozšířit i na opensource eCommerce systém Magento.V základní free verzi umí plugin zobrazit polohu dle GPS souřadnic nebo zadané adresy zvýrazněnou pinem, nastavit výšku a šířku mapy a také přiblížení. Mapu lze na frontendu zoomovat a posouvat jak vertikálně, tak horizontálně (Obrázek 2).[caption id="attachment_1376" align="alignnone" width="691"]plugin mapy cz free chsoft Obrázek 2[/caption]Pro náročnější uživatele jsme vytvořili verzi pro, která je zpoplatněna jednorázovým poplatkem, ale umí toho daleko více. Nabízí další rozšířené funkce. Přidání vlastní ikony pinu, vizitky, tlačítka s odkazem, vložení minimapy, zobrazení ovladače zoomu a posuvu, nastavení rámu a stínu mapy a překrytí mapy barvou s nastavením míry průhlednosti (Obrázek 3).[caption id="attachment_1379" align="alignnone" width="696"]plugin mapy cz pro chsoft Obrázek 3[/caption]V obou verzích plugin podporuje vložení libovolného počtu map s různými adresami. Vložení mapy funguje na základě umístění vygenerovaného krátkého kódu, tzv. shortcode, na libovolné místo webu. Pro instalaci a nastavení pluginů jsou k dispozici podrobné manuály, se kterými nemůžete „zabloudit“. Věříme, že plugin mapy cz bude příjemným zpestřením vašeho webu.Váš Chsoft tým
30/07/2020
Srovnávač cen zboží 1. díl
 

Používáte srovnávač cen zboží?

Kdo není online, jako by nebyl. Platí to dnes ve všech ohledech. V tomto seriálu nás bude zajímat srovnávač cen zboží.

Proč používat srovnávače cen?

Sami jsme se o tom mohli přesvědčit v době, kdy jsme okolní svět sledovali skrze okna svých domovů díky čínskému neduhu. Lidé začali více využívat online komunikaci a nakupování. Je to trend, který se rozmohl v celorepublikovém i celosvětovém měřítku a bude pokračovat. Někteří lidé se naučili používat internet přes to, že dříve mnoho zkušeností neměli. Obchodníci zaznamenali obrovský boom online nakupování.Pokud jste na druhém břehu online nákupního procesu, tedy obchodníci, pak byste určitě měli využívat srovnávač cen zboží jako je Heureka, Zboží a další, stejně jako vaši zákazníci. Vždyť v roce 2019 Češi za online nákupy utratili neuvěřitelných 155 miliard korun a velký podíl na tom mají právě tyto srovnávače.
logo srovnávač cen Heurekalogo srovnávač cen zboží cz

Jak funguje porovnání cen

V tomto článku se budu věnovat srovnávačům cen zboží všeobecně. Jsou to mocné nástroje pro prodej vašeho zboží. Srovnávač je katalog zboží na internetu roztříděný do kategorií, který slouží k vyhledání produktu a porovnání cen vedoucí ideálně k nákupu.

K tomu, abyste službu mohli využívat, je nutná registrace a ze svého e-shopu generovat takzvaný xml feed, který dnes už lze jednoduše vytvořit pomocí rozšíření konkrétního e-shopového systému. Feed je seznam produktů, u kterých je doplněna řada údajů jako název, id, cena, kategorie, ean kód a další. Pro každou kategorii mají srovnávače speciální pravidla a požadavky na vytvoření takového seznamu. Důsledně kontrolují chybějící údaje a správnost zařazení do kategorií. Podívejte se jak vypadá feed srovnávače cen.Po úspěšném propojení vašeho feedu se srovnávačem dojde k zobrazování vašich produktů v katalogu a ve výsledcích vyhledávání potencionálních zákazníků. Zákazník ve srovnávači zadá název zboží, o které má zájem a srovnávač mu nabídne porovnání cen všech zaregistrovaných prodejců tohoto konkrétního produktu, tedy i vaši nabídku. Tak to využijte.Ale aby to nebylo tak jednoduché… O tom zase příště.Váš Chsoft tým
scroll_to_top