Facebook Pixel

Srovnávač cen zboží 1. díl

30. 7. 2020

Srovnávač cen zboží 1. díl

 

Používáte srovnávač cen zboží?

Kdo není online, jako by nebyl. Platí to dnes ve všech ohledech. V tomto seriálu nás bude zajímat srovnávač cen zboží.

Proč používat srovnávače cen?

Sami jsme se o tom mohli přesvědčit v době, kdy jsme okolní svět sledovali skrze okna svých domovů díky čínskému neduhu. Lidé začali více využívat online komunikaci a nakupování. Je to trend, který se rozmohl v celorepublikovém i celosvětovém měřítku a bude pokračovat. Někteří lidé se naučili používat internet přes to, že dříve mnoho zkušeností neměli. Obchodníci zaznamenali obrovský boom online nakupování.

Pokud jste na druhém břehu online nákupního procesu, tedy obchodníci, pak byste určitě měli využívat srovnávač cen zboží jako je Heureka, Zboží a další, stejně jako vaši zákazníci. Vždyť v roce 2019 Češi za online nákupy utratili neuvěřitelných 155 miliard korun a velký podíl na tom mají právě tyto srovnávače.

logo srovnávač cen Heurekalogo srovnávač cen zboží cz

Jak funguje porovnání cen

V tomto článku se budu věnovat srovnávačům cen zboží všeobecně. Jsou to mocné nástroje pro prodej vašeho zboží. Srovnávač je katalog zboží na internetu roztříděný do kategorií, který slouží k vyhledání produktu a porovnání cen vedoucí ideálně k nákupu.

K tomu, abyste službu mohli využívat, je nutná registrace a ze svého e-shopu generovat takzvaný xml feed, který dnes už lze jednoduše vytvořit pomocí rozšíření konkrétního e-shopového systému. Feed je seznam produktů, u kterých je doplněna řada údajů jako název, id, cena, kategorie, ean kód a další. Pro každou kategorii mají srovnávače speciální pravidla a požadavky na vytvoření takového seznamu. Důsledně kontrolují chybějící údaje a správnost zařazení do kategorií. Podívejte se jak vypadá feed srovnávače cen.

Po úspěšném propojení vašeho feedu se srovnávačem dojde k zobrazování vašich produktů v katalogu a ve výsledcích vyhledávání potencionálních zákazníků. Zákazník ve srovnávači zadá název zboží, o které má zájem a srovnávač mu nabídne porovnání cen všech zaregistrovaných prodejců tohoto konkrétního produktu, tedy i vaši nabídku. Tak to využijte.

Ale aby to nebylo tak jednoduché… O tom zase příště.

Váš Chsoft tým

Mrkněte taky na:

  1. díl – Bidování na srovnávači cen zboží
  2. díl – Spárování produktů
  3. díl – Vaše produkty ve srovnávači cen zboží
  4. díl – Spárování produktů
  5. díl – Spárování produktů