Facebook Pixel

Srovnávač cen zboží 5. díl – bidování na Heurece

13. 8. 2020

Srovnávač cen zboží 5. díl – bidování na Heurece

Kdo není online, jako by nebyl. Platí to dnes ve všech ohledech. V tomto seriálu nás bude zajímat srovnávač cen zboží.Jsme u pátého dílu seriálu o srovnávači cen zboží. V minulém díle jsme probrali kroky potřebné k tomu, aby se vaše produkty zobrazovaly v katalogu srovnávače cen zboží.

Dnes se podíváme na postup bidování, nastavení ceny za proklik, na Heurece. Všeobecně jsme se bidování věnovali ve 2. dílu tohoto seriálu. Pokud jste článek nečetli, doporučuji jej nejdříve přečíst, abyste věděli o co vůbec jde.

Kde najdu bidování na Heurece?

Po přihášení k Heureka účtu a kliku na ikonu účtu vyberte možnost „Administrace e-shopu“. Dále v levém menu vyberte „Bidding“ a „Nastavení cen za proklik“. Zobrazí se seznam vašich e-shopů zavedených v Heurece. Pro každý e-shop se ceny za proklik nastavují zvlášť. Následuje klik na „nastavit ceny“ u e-shopu, který chcete editovat. Zobrazí se tabulka kategorií s cenami za proklik (Obrázek 1 – tabulka bidování Heureka).

heureka tabulka bidování

Obrázek 1 – tabulka bidování Heureka

Bidování kategorií

Bidování kategorií je nejrychlejší způsob nastavení cen za proklik. V tabulce jsou údaje o minimální částce za proklik pro každou použitou kategorii. Tímto ale nastavíte pouze nejlevnější produkty v kategorii, protože minimální ceny za proklik se ještě liší v závislosti na ceně produktu v dané kategorii. Ceník si můžete stáhnout a podívat se na cenová rozmezí v kategoriích. Navíc jsou ceníky dva, standardní a sezónní. Produkty, které nebudou mít nastavenou alespoň minimální cenu za proklik, nebudou v Heurece zobrazeny. Produkty do 21 Kč můžete na Heurece zobrazovat zdarma.

Uveďme si příklad:

Kategorie „Dům a zahrada“ má v cenovém rozmezí

  • 0 – 20 Kč cenu prokliku zdarma
  • 21 – 100 Kč minimální cenu za proklik 1,30 Kč
  • 101 – 200 Kč minimální cenu za proklik 1,40 Kč
  • 201 – 300 Kč minimální cenu za proklik 1,60 Kč.

Pokud nastavíte této kategorii cenu za proklik 1,30 Kč, budou se zobrazovat jen produkty s cenou do 100 Kč. Na řadu přichází bidování na jednotlivé produkty.

Bidování jednotlivých produktů

V tabulce kategorií (Obrázek 1 – tabulka bidování Heureka) se nachází odkaz „Nastavit ceny na produkt“ vedoucí k nastavení cen za proklik jednotlivých produktů (Obrázek 2 – Heureka nastavení ceny prokliku na produkt).

Heureka nastavení ceny prokliku na produkt

Obrázek 2 – Heureka nastavení ceny prokliku na produkt

Bidování produktů je mravenčí práce v případě, že máte stovky a tisíce produktů. Bidování naštěstí můžete kombinovat. V kategoriích a podkategoriích nastavíte cenu podle nejlevnějších produktů na vašem e-shopu a pak dobidujete ostatní produkty. Produkty, které se ocitnou pod minimální cenou prokliku se zvýrazní, takže hned vidíte, kde musíte upravit cenu prokliku, aby se daný produkt na Heurece zobrazoval. Následující den po úpravách cen prokliků je dobré zkontrolovat pozice produktů a případně upravit ceny za proklik ať už směrem nahoru, pokud nejste jako prodejce na top pozicích nebo dolů, pokud jste na první pozici a chcete snížit náklady za prokliky. Snažte se držet někde mezi 1. až 4. pozicí.

Cenu prokliku je vhodné nastavit alespoň těsně nad požadovanou minimální hranici, protože spousta e-shopařů nastaví cenu přesně na požadované minimum. Před takovými pak získáte výhodu jen za cenu několika haléřů.

Pozor si dávejte na sezónní ceny, které jsou vyšší o 25 %. Jsou platné od 1. 11. do 31. 1. každoročně. Stane se totiž, že se na Heurece spousta produktů přestane zobrazovat, protože najednou spadnou pod minimální ceny prokliků, jelikož byly jsou nastaveny podle standardního ceníku. A naopak. Po 31. 1. zase budete mít ceny prokliků zbytečně o 25 % vyšší, takže snížit.

Pokud vlastníte velký e-shop s tisícovkami až desetitisícovkami produktů, můžete zvážit využití některého nástroje pro automatické bidování, např. Beed, Bidding fox, Biddingmanager a další. Jsou placené měsíčním poplatkem, který je odstupňován v závislosti na počtu produktů. Není to levná záležitost, proto bych doporučoval analýzu nákladů na takový nástroj a předpokládaného výnosu.

 

Váš Chsoft tým

 

Mrkněte taky na:

  1. díl – Srovnávač cen zboží
  2. díl – Bidování na srovnávači cen zboží
  3. díl – Spárování produktů
  4. díl – Vaše produkty ve srovnávači cen zboží
  5. díl – Spárování produktů