Facebook Pixel

Srovnávač cen zboží 2. díl – bidování na srovnávači cen zboží

31. 7. 2020

Srovnávač cen zboží 2. díl – bidování na srovnávači cen zboží

Kdo není online, jako by nebyl. Platí to dnes ve všech ohledech. V tomto seriálu nás bude zajímat srovnávač cen zboží.Jsme u druhého dílu seriálu o srovnávači cen zboží. V minulém díle jsme argumentovali používání srovnávačů a ukázali si co je třeba k tomu, aby byl e-shop zařazen do katalogu srovnávače cen zboží. Naváži přesně tam, kde jsme skončili. Takže aby to nebylo tak jednoduché…

Pozice ve srovnávači

Představte si, že produkt, který nabízíte, je v nabídce dvaceti různých e-shopů. Co se stane? Srovnávač nabídne potencionálnímu zákazníkovi dvacet prodejců a vy se klidně ztratíte na snadno přehlédnutelné poslední pozici. Podívejte se na obrázek níže, kolik prodejců je schopno prodávat stejný produkt. 117. pozice už je opravdu vražedná.

bidování na heurece a porovnání cen chsoft

Je statistikami prokázáno, že horní pozice mají největší pravděpodobnost prokliku a možného prodeje. Zaprvé jsou hned na očích, zadruhé jich několik bývá zvýrazněno. Z poslední pozice pak můžete marně čekat na růst obratu vašeho e-hopu. Na srovnávači cen naštěstí existuje jistá možnost, jak pozici ovlivnit.

Co je bidování?

Bidování má původ v anglickém bidding, nabízení. Ve srovnávačích tedy nabízíte maximální cenu prokliku na kategorii produktů nebo pro každý produkt zvlášť. Systém je podobný aukci, takže nejvyšší cena může získat nejvyšší pozici. Může, protože, aby to pořád ještě nebylo tak jednoduché, o pořadí rozhoduje také cena, doprava, hodnocení e-shopu a další aspekty. Ale nemusíte mít obavy. Pokud máte rozumné ceny a počet konkurence není v desítkách až stovkách, na horní pozice se dostat dá. Máme to odzkoušeno.

Částky bidování konkurence nevidíte, takže je to trochu o alchymii. Musíte nalézt ideální cenu prokliku, podle toho, na jakou pozici útočíte. Na účinek vašeho bidování čekáte do dalšího dne, dokud srovnávač nepřepočítá pozice podle daných kritérií.

Každá kategorie má danou minimální cenu za proklik, kterou naleznete v ceníku srovnávače. Každý cenový srovnávač to má nastaveno individuálně. Od této ceny se pak bidování odvíjí. Produkt, který má nastavenou nulovou cenu prokliku se v katalogu nezobrazí.

Kolik stojí bidování?

Ve srovnávači vidíte statistiky, kolik prokliků bylo na Vaše produkty, průměrnou cenu prokliku, kolik vás to stálo a další. Nejdříve musíte nabít kredit, který průběžně dobíjíte dle potřeby. Na docházející kredit můžete být upozorněni emailem. Heuréka od května 2020 zavedla systém automatického dobíjení kreditu.

Kolik peněz utratíte bidováním tedy záleží především na vás. Když budete ve výsledcích srovnávače schovaní někde až na konci, nemusíte utratit nic, ale nebudete mít konverze. Žádný zákazník u Vás nenakoupí a to nechcete. Pak by totiž zcela ztrácelo smysl se do takového systému registrovat.

Trocha čísel. Představte si, že prodáváte odkapávač na nádobí za 195 Kč. Z toho máte 50 Kč zisk. Cenu za proklik nastavíte na 10 Kč a jste na první pozici. Pokud pět návštěvníků srovnávače klikne na tento Váš produkt, ale nenakoupí, může se stát, že budete se ziskem na nule a s šestým klikem ve ztrátě. Ale opět to „může“. Tím, že nastavíte maximální cenu za proklik na 10 Kč ještě neznamená, že Vás to bude stát celých 10 Kč. Srovnávač dle algoritmu a srovnání s Vaší konkurencí spočítá, jaká nejnižší částka postačuje na první pozici a tu Vám započítá. Většinou zaplatíte za proklik méně.

Bidování je během na dlouhou trať. Ruční bidování se hodí pro menší eshopy. Pro ty velké, desítky tisíc produktů, existuji automatizované bidovací nástroje, které jsou ale zpoplatněny měsíčním paušálem.

Letem světem je to na téma bidování vše. Budeme se těšit u dalšího dílu seriálu.

Váš Chsoft tým

Mrkněte také na:

  1. díl – Srovnávač cen zboží
  2. díl – Spárování produktů
  3. díl – Vaše produkty ve srovnávači cen zboží
  4. díl – Spárování produktů
  5. díl – Spárování produktů