Facebook Pixel

Srovnávač cen zboží 3. díl – Spárování produktů

31/07/2020

Srovnávač cen zboží 3. díl – Spárování produktů

Kdo není online, jako by nebyl. Platí to dnes ve všech ohledech. V tomto seriálu nás bude zajímat srovnávač cen zboží.Jsme u třetího dílu seriálu o srovnávači cen zboží. V minulém díle jsme probrali téma bidování, které může vylepšit pozice produktů ve výsledcích vyhledávání v katalogu srovnávače cen zboží.

Dnes se podíváme trošku hlouběji do problematiky spárování produktů z feedu s katalogem srovnávače. Konkrétně si to ukážeme na Heurece. Na Heurece proto, že se asi svému systému nejvíce věnuje, rozšiřuje ho, nabízí větší možnosti, slušnou podporu a rozšířené statistky s reporty. Na druhou stranu má přísnější podmínky a systém je trošku složitější.

Co se děje po odeslání feedu do srovnávače cen zboží?

Feed s produkty začne procházet automatickou kontrolou. Jeho načítání probíhá cca jednou za dvě hodiny. Produkty nejdříve prochází robot, který nesporné produkty spáruje. Ostatní rozhází podle nalezených problémů do stavových skupin (Obrázek 1 – přehled spárování produktů). Viz obrázek níže. Některé sporné produkty kontrolují zaměstnanci Heureky. U každé skupiny máte hrubý popis problému, abyste věděli, jak feed vylepšit.

párování produktů na Heurece Chsoft

Obrázek 1 – přehled spárování produktů

Stavy produktů

Spárované produkty

V tomto stavu máte vyhráno, produkty se budou zobrazovat ve fulltextovém vyhledávání i v kategoriích.

Čekající produkty

Produkty, které jsou nové a čekají na kontrolu. Následně se překlopí do skupiny „Spárované produkty“, pokud splňují potřebné náležitosti, nebo do jedné z problémových skupin.

Čekající kategorie

Kategorie, které zasíláte z e-shopu a robot je nerozpozná. Čekají na ruční spárování.

Ignorované kategorie

Produkty s problémovou kategorií. Například kategorii obuv pro pány z Vašeho e-shopu nesprávně zařadíte na Heurece do kategorie obuv, místo podkategorie pánská obuv. Zkontrolujte si aktualizované aktivní kategorie na Heurece, protože se názvy kategorií občas mění a přesouvají.

Nespárované produkty

Produkty, které mají problémy s názvem. Heureka vydala doporučené názvy pro jednotlivé kategorie, podle kterých můžete názvy produktů zkontrolovat a opravit.

Pozor na nevyplněné povinné parametry

Některé produkty vyžadují povinné parametry. Může to být barva a velikost u trička, rozměr u skříně, nebo počet osob pro který je určený piknikový koš s nádobím. To se různí dle kategorií.

Takže samotné odeslání feedu ještě neznamená, že je hotovo. Je důležité sledovat problematické produkty a ty postupně dotáhnout až k úspěšnému spárování. Také průběžně sledovat bidované pozice a statistiky.

Jak na názvy produktů?

Názvy produktů se nejspíše budou lišit. Na e-shopu budete mít již zaběhlé názvy, které srovnávači nemusí vyhovovat. Především kvůli chybějícím povinným údajům jako je výrobce, objem lahve a další. Navíc, pokud se chcete ucházet o místo na kartě produktu (Obrázek 2 – karta produktu), je nejlepší poslat název produktu shodný s tímto názvem karty produktu. V tomto případě „Xiaomi Redmi Note 8T 4GB/64GB“. Pak se objevíte přímo mezi ostatními prodejci stejného produktu a můžete se směle vydat do bidovacího souboje o top pozice.

Párování produktů názvy chsoft

Obrázek 1 – přehled spárování produktů

O krok před konkurencí

Mnoho parametrů u produktů je nepovinných, sic Heureka na tom pracuje a povinné parametry pomalu přidává. Tak proč dělat něco co nemusím. Ale…

Parametry jsou většinou využívány k filtrování v kategoriích. Zákazník například hledá regál s pěti policemi. I kdybyste takových regálů prodávali tisíce, ve výsledcích filtrů se neobjeví ani jeden, pokud parametry ve feedu neposíláte. Jednoduše si na Heurece najděte kategorii, do které budete posílat své produkty a podle dostupných filtrů posílejte parametry (Obrázek 2 – filtry).

Párování produktů filtry chsoft

Obrázek 1 – přehled spárování produktů

Doporučuji zasílat maximum informací o produktech včetně dopravy, skladové dostupnosti a variant. Tyto informace se zobrazují přímo u produktu. Čím více informací, tím atraktivnější a zřetelnější nabídka bude (Obrázek 4 – nabídka produktu). Získáte tak náskok před konkurencí, alespoň tou, která parametry ignoruje.

Párování produktů informace chsoft

Obrázek 1 – přehled spárování produktů

K dalšímu grafickému zvýraznění nabídky produktů patří služby Heureky “ověřeno zákazníky“, “Heureka košík“ a také dobré hodnocení e-shopu. O tom zase v některém z dalších dílů tohoto seriálu.

Váš Chsoft tým

Mrkněte taky na:

  1. díl – Srovnávač cen zboží
  2. díl – Bidování na srovnávači cen zboží
  3. díl – Vaše produkty ve srovnávači cen zboží
  4. díl – Spárování produktů
  5. díl – Spárování produktů
scroll_to_top