Srovnávač cen zboží 3. díl – Spárování produktů

31. 7. 2020

Srovnávač cen zboží 3. díl – Spárování produktů

Kdo není online, jako by nebyl. Platí to dnes ve všech ohledech. V tomto seriálu nás bude zajímat srovnávač cen zboží.Jsme u třetího dílu seriálu o srovnávači cen zboží. V minulém díle jsme probrali téma bidování, které může vylepšit pozice produktů ve výsledcích vyhledávání v katalogu srovnávače cen zboží.

Dnes se podíváme trošku hlouběji do problematiky spárování produktů z feedu s katalogem srovnávače. Konkrétně si to ukážeme na Heurece. Na Heurece proto, že se asi svému systému nejvíce věnuje, rozšiřuje ho, nabízí větší možnosti, slušnou podporu a rozšířené statistky s reporty. Na druhou stranu má přísnější podmínky a systém je trošku složitější.

Co se děje po odeslání feedu do srovnávače cen zboží?

Feed s produkty začne procházet automatickou kontrolou. Jeho načítání probíhá cca jednou za dvě hodiny. Produkty nejdříve prochází robot, který nesporné produkty spáruje. Ostatní rozhází podle nalezených problémů do stavových skupin (Obrázek 1 – přehled spárování produktů). Viz obrázek níže. Některé sporné produkty kontrolují zaměstnanci Heureky. U každé skupiny máte hrubý popis problému, abyste věděli, jak feed vylepšit.

párování produktů na Heurece Chsoft

Obrázek 1 – přehled spárování produktů

Stavy produktů

Spárované produkty

V tomto stavu máte vyhráno, produkty se budou zobrazovat ve fulltextovém vyhledávání i v kategoriích.

Čekající produkty

Produkty, které jsou nové a čekají na kontrolu. Následně se překlopí do skupiny „Spárované produkty“, pokud splňují potřebné náležitosti, nebo do jedné z problémových skupin.

Čekající kategorie

Kategorie, které zasíláte z e-shopu a robot je nerozpozná. Čekají na ruční spárování.

Ignorované kategorie

Produkty s problémovou kategorií. Například kategorii obuv pro pány z Vašeho e-shopu nesprávně zařadíte na Heurece do kategorie obuv, místo podkategorie pánská obuv. Zkontrolujte si aktualizované aktivní kategorie na Heurece, protože se názvy kategorií občas mění a přesouvají.

Nespárované produkty

Produkty, které mají problémy s názvem. Heureka vydala doporučené názvy pro jednotlivé kategorie, podle kterých můžete názvy produktů zkontrolovat a opravit.

Pozor na nevyplněné povinné parametry

Některé produkty vyžadují povinné parametry. Může to být barva a velikost u trička, rozměr u skříně, nebo počet osob pro který je určený piknikový koš s nádobím. To se různí dle kategorií.

Takže samotné odeslání feedu ještě neznamená, že je hotovo. Je důležité sledovat problematické produkty a ty postupně dotáhnout až k úspěšnému spárování. Také průběžně sledovat bidované pozice a statistiky.

Jak na názvy produktů?

Názvy produktů se nejspíše budou lišit. Na e-shopu budete mít již zaběhlé názvy, které srovnávači nemusí vyhovovat. Především kvůli chybějícím povinným údajům jako je výrobce, objem lahve a další. Navíc, pokud se chcete ucházet o místo na kartě produktu (Obrázek 2 – karta produktu), je nejlepší poslat název produktu shodný s tímto názvem karty produktu. V tomto případě „Xiaomi Redmi Note 8T 4GB/64GB“. Pak se objevíte přímo mezi ostatními prodejci stejného produktu a můžete se směle vydat do bidovacího souboje o top pozice.

 

Párování produktů názvy chsoft

Obrázek 2 – karta produktu

O krok před konkurencí

Mnoho parametrů u produktů je nepovinných, sic Heureka na tom pracuje a povinné parametry pomalu přidává. Tak proč dělat něco co nemusím. Ale…

Parametry jsou většinou využívány k filtrování v kategoriích. Zákazník například hledá regál s pěti policemi. I kdybyste takových regálů prodávali tisíce, ve výsledcích filtrů se neobjeví ani jeden, pokud parametry ve feedu neposíláte. Jednoduše si na Heurece najděte kategorii, do které budete posílat své produkty a podle dostupných filtrů posílejte parametry (Obrázek 2 – filtry).

Párování produktů filtry chsoft

Obrázek 3 – filtry

Doporučuji zasílat maximum informací o produktech včetně dopravy, skladové dostupnosti a variant. Tyto informace se zobrazují přímo u produktu. Čím více informací, tím atraktivnější a zřetelnější nabídka bude (Obrázek 4 – nabídka produktu). Získáte tak náskok před konkurencí, alespoň tou, která parametry ignoruje.

Párování produktů informace chsoft

Obrázek 4 – nabídka produktu

K dalšímu grafickému zvýraznění nabídky produktů patří služby Heureky “ověřeno zákazníky“, “Heureka košík“ a také dobré hodnocení e-shopu. O tom zase v některém z dalších dílů tohoto seriálu.

Váš Chsoft tým

Mrkněte taky na:

  1. díl – Srovnávač cen zboží
  2. díl – Bidování na srovnávači cen zboží
  3. díl – Vaše produkty ve srovnávači cen zboží
  4. díl – Spárování produktů
  5. díl – Spárování produktů
scroll_to_top
cookies image
Cookies

Tento web potřebuje Váš souhlas k využití jednotlivých cookies, aby Vám mimo jiné mohl ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout .

Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies podle Vašich preferencí.

Nezbytné (provozní) cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků (schránka), působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookies
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Souhlas můžete odmítnout .